Το νέο Suzuki Swift

Νέοι κινητήρες, νέο εσωτερικό και εξωτερικό facelift για το νέο Swift…

Με την πρώτη ματιά στις φωτογραφίες του νέου Suzuki Swift, διαπιστώνουμε ότι η τρίτη γενιά του δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου μοιάζει μάλλον περισσότερο σε κάποια facelift έκδοση παρά σε ένα εντελώς νέο μοντέλο. Βέβαια, ο αρχικός στόχος των Ιαπώνων κατασκευαστών δεν ήταν να δημιουργήσουν κάτι εντελώς νέο, αλλά να εξελίξουν σε μεγάλο βαθμό το ήδη δυνατό, όπως φάνηκε και από τις πωλήσεις, “χαρτί” τους. Όσο για το αν τα κατάφεραν, μάλλον αυτό θα το μάθουμε στο άμεσο μέλλον, τα πρώτα δείγματα είναι όμως θετικά… Εξωτερικά, είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσεις μεγάλες διαφορές στις νέες -facelift- σχεδιαστικές γραμμές, εκτός και αν το βλέμμα στραφεί προς τα φωτιστικά σώματα. Τόσο στα εμπρός, όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα υπάρχουν διαφορές, με στόχο να τονίσουν την δυναμικότητα του δημοφιλούς σουπερ-μίνι μοντέλου της ιαπωνικής φίρμας. Ωστόσο, αυτό που δεν φαίνεται με το μάτι είναι οι διαστάσεις του νέου Swift, οι οποίες έχουν μεγαλώσει σημαντικά, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους εσωτερικούς χώρους καθώς και για τους χώρους αποθήκευσης, που στην 3η γενιά εμφανίζονται με σαφώς καλύτερες προϋποθέσεις μιας και έχουν ανέβει πλέον στα 211λίτρα. Συγκεκριμένα, το νέο Suzuki Swift εμφανίζεται με μεγαλύτερο μήκος αμαξώματος κατά 9εκατοστά μεγαλύτερο, φθάνοντας πλέον τα 3,85μέτρα. Μεγαλύτερο είναι και το πλάτος κατά 5εκατοστά, το οποίο φθάνει τα 1695χιλιοστά, αλλά και το ύψος κατά 10εκατοστά, το οποίο αγγίζει τα 1510χιλιοστά. Αλλαγές που δεν γίνονται αισθητές στο μάτι, μπορούν όμως να κάνουν τους πίσω επιβάτες του νέου Swift να νοιώσουν σίγουρα μεγαλύτερη άνεση. Όμως δεν μένει και ο οδηγός με το παράπονο, μιας και αλλαγές έχουν γίνει και στο μετατρόχιο και το μεταξόνιο, με το δεύτερο να αγγίζει τα 2,43μέτρα, μεγαλύτερο κατά 5εκατοστά. Αλλαγές που σίγουρα θα προσφέρουν καλύτερη οδική συμπεριφορά στο ιαπωνικό σουπερ-μινι. Βέβαια, τα νέα για το εσωτερικό του νέου Swift δεν σταματούν απλά στην άνεση των επιβατών και τους περισσότερους χώρους, αλλά συνεχίζουν και στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, τα οποία είναι σαφώς βελτιωμένα σε ποιότητα, ενώ και το τελικό φινίρισμα ακολουθεί την γενικότερη εξέλιξη. Εξέλιξη ωστόσο που δεν μένει σε υλικά και φινίρισμα, αλλά φαίνεται να έχει προχωρήσει  αρκετά βήματα εμπρός, με το εσωτερικό του νέου Swift να μην έχει υποστεί απλά ένα lifting, αλλά μια ριζική αναγέννηση. Πράγματι, οι σχεδιαστές της ιαπωνικής φίρμας δημιούργησαν ένα εντελώς ολόφρεσκο εσωτερικό, με πολλά στοιχεία έμπνευσης και από το Kizashi. Κύρια στοιχεία του είναι το νέο τιμόνι, ο νέος πίνακας οργάνων όπως και η νέα κεντρική κονσόλα και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό. Δεν απουσιάζουν όμως και σύγχρονα ψυχαγωγικά «καλούδια» όπως  η θύρα USB, το ράδιο-CD με MP3, το σύστημα Bluetooth, ενώ η πινελιά που σίγουρα ξεχωρίζει στην κεντρική κονσόλα είναι η αναδιπλούμενη οθόνη. Καλά τα στοιχεία από το εξωτερικό facelift και το ολόφρεσκο εσωτερικό, ας κάνουμε «τρίπλα» όμως και στους νέους κινητήρες που θα κινούν το νέο Swift. Κάτω από το καπό του συναντάμε αυτή την στιγμή έναν βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 1,2 λίτρα και απόδοση 94 ίππων, αλλά και μια πετρελαιοκίνητη έκδοση με χωρητικότητα 1,3 λίτρων και απόδοση 75ίππων με ροπή όμως που αγγίζει τα 19,4κιλά. Αργότερα, αναμένεται και η κορυφαία έκδοση Sport, που θα παίρνει κίνηση πιθανότατα από έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων. Σχετικά με το σύστημα μετάδοσης, ο βενζινοκινητήρας θα είναι διαθέσιμος τόσο με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, όσο και με αυτόματο τεσσάρων σχέσεων, ενώ ο κινητήρας diesel θα συνοδεύεται μόνο με το μηχανικό 5άρι κιβώτιο. Ας μελετήσουμε όμως λίγο την περίπτωση του βενζινοκινητήρα, αυτός λοιπόν θα φέρει τεχνολογία διπλού VVT, θα έχει ελαφρώς αυξημένη απόδοση (94ίπποι στις 6000σ.α.λ) και μεγαλύτερη ροπή (12κιλά στις 4800σ.α.λ) σε σχέση με το μοτέρ 1.3λίτρων που διαθέτει η σημερινή έκδοση του Swift. Βέβαια, οι επιδόσεις του νέου μοτέρ είναι ελαφρώς «πεσμένες» σε σχέση με το παλιό μοτέρ, κάτι που δεν θα έπρεπε όμως να μας προβληματίσει καθόλου μιας και τώρα θα έχουμε σαφώς μικρότερη κατανάλωση (5lt/100km) και λιγότερες εκπομπές ρύπων CO2 (116gr/km), στοιχεία που είναι πλέον και τα ζητούμενα σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης όπως είναι το Swift. Για εγκυκλοπαιδικούς λόγους αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο Swift θα πραγματοποιεί την διαδικασία 0-100 σε χρόνο 12,3δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του θα φθάνει τα 165Km/h. Αν τώρα έχετε περισσότερες ανησυχίες και ζητάτε καλύτερα «νούμερα», μπορείτε απλά να περιμένετε για τις επιδόσεις της Sport έκδοσης, αυτές ίσως και να σας ικανοποιήσουν… Τέλος, για να δείτε τις τιμές όλων των εκδόσεων του νέου Swift πατήστε εδώ.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook