Μετά τις χθεσινές “ναυμαχίες” έγιναν σήμερα και τα κανονικά χρονομετρημένα δοκιμαστικά… Νωρίς το πρωί της Κυριακής, ο ηλιόλουστος καιρός στην Suzuka δεν θύμιζε τίποτα από την χθεσινή κακοκαιρία, εξαιτίας της οποίας δεν μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν οι χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές όπως και η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών, η οποία ναι μεν ολοκληρώθηκε κανονικά αλλά με δύο μόνο τολμηρούς οδηγούς να καταφέρνουν να «γράψουν» πλήρες γύρο. Βέβαια, η ιαπωνική πίστα μπορεί να μην ήταν πλημμυρισμένη, ωστόσο δεν είχε στεγνώσει εντελώς και φυσικά το «στρωμένο» ελαστικό από τις ελεύθερες δοκιμές είχε ξεπλυθεί από την νεροποντή, γεγονός που σήμαινε ότι θα βλέπαμε τους χρόνους να κατεβαίνουν σταδιακά, στοιχείο που σίγουρα θα μας κρατούσε ξύπνιους στις 4 τα ξημερώματα (10:00πμ – τοπική ώρα Suzuka)… Το πρώτο μέρος των κατατακτήριων ξεκίνησε με όλα τα μονοθέσια να φορούν τα slicks, παρά το ότι η πίστα δεν ήταν εντελώς στεγνή, προσπαθώντας ουσιαστικά να στρώσουν ξανά την αγωνιστική γραμμή με ελαστικό και να δώσουν τα πρώτα δείγματα, βελτιώνοντας τους χρόνους τους γύρο με το γύρο. Στην κορυφή των χρόνων για το Q1 βρέθηκε ο εκπληκτικός Sebastian Vettel, δίνοντας το στίγμα τους και τονίζοντας τις «άγριες» προθέσεις του.
Πίσω του βρέθηκε η «έκπληξη» του Q1 που ακούσει στο όνομα, Nico Hulkenberg, ο οποίος άφησε την Mercedes του άλλου Nico στην 3η θέση. Ο Mark Webber βρέθηκε στην 5η θέση, ακολουθούμενος από τους: Schumacher και Alonso, ενώ ακόμα πιο πίσω έμειναν οι Button, Massa, Kubica και Hamilton. Λίγα λεπτά πριν να τελειώσει το Q1 και όπως φυσικά αναμενόταν οι 6 οδηγοί των νέων ομάδων βρέθηκαν εκτός των θέσεων που θα τους έστελναν στο Q2, παρέα με τον Sebastian Buemi με την μια Torro Rosso. Στο δεύτερο μέρος των κατατακτήριων, χαρακτηριστική ήταν η ανυπομονησία των δύο κόκκινων μονοθεσίων, με τους Alonso και Massa να έχουν «στηθεί» στην έξοδο του pit lane, περιμένοντας το πράσινο φανάρι να ανάψει και να ξεκινήσει η διαδικασία του Q2, την στιγμή που υπόλοιποι πιλότοι βρισκόταν με τα μονοθέσια τους στα γκαράζ των ομάδων τους.
Αρχικά, ο ισπανός της Ferrari ήταν ταχύτερος, όμως λίγο αργότερα ήρθε ο Webber για να του «κλέψει» την πρωτοκαθεδρία, ακολουθούμενος από τους Button, Vettel οι οποίοι επίσης κινηθήκαν πιο γρήγορα από το κόκκινο μονοθέσιο. Το Q2 ολοκληρώθηκε με τις δύο Mercedes να γράφουν τους δύο τελευταίους χρόνους, με τον Rosberg να είναι σαφώς εμπρός από τον πιο «αργό» Schumacher, ο οποίος έκλεισε την δεκάδα. Εκτός δεκάδας βρέθηκαν οι Heidfeld, Massa, Petrov, Kobayashi, Sutil, Alguersuari και Liuzzi, οι οποίοι θα έβλεπαν το Q3 από τα monitors στα box των ομάδων τους… Στο τρίτο μέρος των κατατακτήριων, η κυριαρχία των Red Bull συνεχίστηκε με τους Alonso, Hamilton, Button αλλά και Kubica να προσπαθούν μάταια να βρεθούν μπροστά από τους ιπτάμενους ταύρους.
Ο τολμηρός Button ρίσκαρε ξανά, δοκιμάζοντας μια διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους, κάνοντας τρεις συνεχόμενους γύρους με την σκληρή γόμα της Bridgestone, από τους οποίους ο πρώτος ήταν αρκετά γρήγορος για να τον φέρει στην 4η θέση.
Θέση που ωστόσο δεν έμεινε πολύ στον πιλότο της Mclaren καθώς ακολούθησαν οι πιο γρήγορες προσπάθειες των Kubica και Alonso, που τον έριξαν στην 6η θέση τελικά. Όσο για τον ομόσταυλό του, Lewis Hamilton, έκανε έναν αρκετά γρήγορο γύρο που τον έφερε για λίγο στην 2η θέση, καθώς ακολουθούσε και ο Mark Webber, ο οποίος ήταν σαφώς πιο ταχύς από τον Lewis.
Ωστόσο, ο Βρετανός της Mclaren δεν θα εκκινήσει τον αγώνα από την 3η θέση αλλά από την 8η θέση, καθώς δέχτηκε ποινή 5 θέσεων λόγω αλλαγής του κιβωτίου της MP4-25 του.
Πραγματικά, δύσκολη η κατάσταση για τον Hamilton, καθώς το ιαπωνικό grand prix δεν ξεκίνησε καλά από την αρχή, με την έξοδο του στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών , τον κακό καιρό στην τρίτη περίοδο που δεν του επέτρεψε να γράψει γύρους στην Suzuka, ρυθμίζοντας το setup του μονοθεσίου του και τώρα η ποινή 5 θέσεων λόγω της αλλαγής του κιβωτίου λίγο πριν τις κατατακτήριες. Υπάρχει βέβαια και ο αγώνας…
Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας με την σειρά κατάταξης και τους χρόνους όλων των οδηγών.
Τέλος, μην με ρωτήσει κανείς πόσα είναι τα 1-2 που έχουν σημειώσει σε κατατακτήριες δοκιμές οι ταύροι της Red Bull, γιατί είναι τόσα, που πραγματικά έχω χάσει το μέτρημα…
Formula1 GP Suzuka – Κατατακτήριες
Με ήλιο και Red Bull στο 1-2 της Suzuka…

Δημοσίευση:
Eπιμέλεια: