Περισσότερες συστάσεις για το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Drift – King of Europe, νομίζω πως δεν χρειάζονται. Σ’ αυτό το σημείο αξίζει να θυμίσουμε ότι ο 6ος αγώνας της σεζόν έγινε στην Πάτρα από την pro-action το προηγούμενο Σαββατοκύριακο 9-10 Οκτωβρίου, αφήνοντας και εκεί τις καλύτερες εντυπώσεις τόσο στους θεατές, όσο και στους οδηγούς, που μαζί με τους Πατρινούς φρόντισαν να γεμίσουν τον Αχαϊκό ουρανό με πολύ καμένο ελαστικό.
Αμέσως μετά, σειρά είχε το Ηράκλειο, όπου ο στόχος της pro-action ήταν να διαμορφώσει στο λιμάνι του Ηρακλείου την θεαματικότερη και πιο δύσκολη διαδρομή του King of Europe, μιας και εδώ οι βαθμοί μετρούν διπλοί για κάθε οδηγό, καθώς είναι ο 7ος και τελευταίος αγώνας της φετινής σεζόν. Στα περισσότερα drift events που γίνονται στην Ελλάδα βλέπουμε πολλά BMW, Opel αλλά και μερικά αξιοσέβαστα και πανίσχυρα Ford, χωρίς να λείπουν και τα πανίσχυρα Nissan Silvia και Toyota Supra. Όλα αυτά όμως, τα ξεχάσαμε, με την βοήθεια φυσικά όλων των πρωταγωνιστών του King of Europe. Συνολικά 35 οδηγοί, από 13 χώρες, μαζί με τα πανίσχυρα αυτοκίνητα τους, έδωσαν σκληρές και εντυπωσιακά θεαματικές μάχες τροχό με τροχό, οδηγώντας παράλληλα με το πλάι, για να φορέσουν το “στέμμα” του Drift King, κάνοντας μας πραγματικά να ξεχάσουμε ότι ξέραμε σχετικά με το drift … Στο ιαπωνικό στρατόπεδο άξιοι εκπρόσωποι, όπως τα πανίσχυρα και εντυπωσιακά Nissan Silvia, Skyline, 200SX, 350Z, Toyota Supra, Corolla AE86, φρόντισαν να δημιουργήσουν μια μοναδική ατμόσφαιρα με τους χαρακτηριστικούς ήχους τους αλλά και το καμένο ελαστικό που άφηναν πίσω τους,
ενώ εξίσου άξιοι ήταν και οι εκπρόσωποι από την γερμανική πλευρά, δηλαδή τα BMW, σεμνά και ταπεινά στην εμφάνιση, αλλά εξίσου θαυματουργά εντός πίστας. Παράλληλα βέβαια με το αγωνιστικό μέρος, υπήρχε και η δυνατότητα για drift-taxi, όπου αρκετοί θεατές ένοιωσαν τις χαρές του πραγματικού drift, από την θέση του συνοδηγού, στα «όπλα» που εκείνοι επέλεγαν και έπειτα από τους τρεις συναρπαστικούς γύρους πλήρωναν και την «κούρσα» στον drift «ταρίφα»…
Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι μαζί με τους ξένους οδηγούς με τα πανίσχυρα «όπλα» τους, στο συναρπαστικό αυτό μηχανοκίνητο event συμμετέχουν και πολλοί Έλληνες και Κρητικοί οδηγοί με τα εξίσου δυνατά και ανανεωμένα αυτοκίνητα τους. Όλοι για έναν κοινό σκοπό φυσικά, να αφήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο ελαστικό στην προβλήτα του λιμένος Ηρακλείου… Τα κατάφεραν χθες και σήμερα το πρωί, αυτό είναι το μόνο σίγουρο, ενώ η προσπάθεια θα συνεχίστεί και σήμερα το απόγευμα με τον Μεγάλο Τελικό και τα διπλά περάσματα. Παράλληλα, κατάφεραν να μας κάνουν να σκεφτόμαστε πότε θα γίνει ξανά κάτι παρόμοιο στο Ηράκλειο και την Κρήτη γενικότερα. Για όσους τώρα δεν γνωρίζουν τι είναι το DRIFT, παραθέτουμε μερικές σημαντικές πληροφορίες για εγκυκλοπαιδικούς και μόνο σκοπούς… Σαν όρος το Drift είναι η τεχνική οδήγησης, στην οποία ο οδηγός εσκεμμένα γλιστράει το πίσω μέρος του αυτοκίνητου στις στροφές, διατηρώντας όμως τον έλεγχο του οχήματος, έχοντας παράλληλα υψηλή ταχύτητα εξόδου. Για να πούμε ότι ένα αμάξι «ντριφταρει» πρέπει η πίσω γωνία γλιστρήματος να είναι μεγαλύτερη από την μπροστά πριν την κορυφή της στροφής -apex- και οι μπροστινοί τροχοί να σημαδεύουν αντίθετα από την κατεύθυνση της στροφής -opposite lock- και όλα αυτά βέβαια με τον οδηγό να έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος.
Στο DRIFTING ο οδηγός πρέπει να κοντρολάρει το αμάξι του ενώ πλαγιολισθαίνει από άκρη σε άκρη με μεγάλη ταχύτητα, συνήθως μεταξύ 120 με 160km/h, μέσα σε προκαθορισμένη διαδρομή. Η διαδρομή αυτή είναι σε άσφαλτο -συνήθως πιστά- ενώ ο οδηγός κρίνεται για την ταχύτητα του, τις γωνίες που παίρνει, την εκτέλεση και το στυλ της οδήγησης του. Ο αντικειμενικός στόχος ενός αγώνα drifting είναι να εξασκήσεις αρκετή δύναμη στους πίσω τροχούς ώστε να «σπάσεις» την πρόσφυση τους και να ξεκινήσει ένα γλίστρημα επιταχύνοντας το αμάξι, ξεκινώντας το DRIFT. Το drift πρέπει να διατηρηθεί μέσα στις στροφές και στην υπόλοιπη πίστα χρησιμοποιώντας σχεδόν τέρμα γκάζι, λίγο φρενάρισμα και ακριβείς κινήσεις ανάποδου τιμονιού, κάνοντας ένα drift από την πρώτη στροφή μέχρι την τελευταία, ενώ παράλληλα σκοράρεις πόντους περνώντας κοντά από τα «clipping points», τα οποία είναι κώνοι –με μπλε σημαιάκια συνήθως- που έχουν μπει σε σημεία των στροφών από τους κριτές, δείχνοντας την σωστή γραμμή drift.
Βέβαια, άλλο να τα διαβάζεις όλα αυτά και εντελώς διαφορετικό να τα βλέπεις μπροστά σου… Οπότε, ας κλείσουμε τους υπολογιστές μας τώρα και να πάρουμε τον δρόμο για το Λιμάνι του Ηρακλείου, καθώς η δράση εκεί θα συνεχιστεί και σήμερα το απόγευμα από τις 5:30 έως τις 8 το βράδυ με τα διπλά περάσματα και την ανάδειξη του «Βασιλιά» της πλαγιολίσθησης για το 2010. Όσο για εμάς θα επιστρέψουμε εδώ στη γνωστή στήλη Athletic Drive με αναλυτικό Φώτο-ρεπορτάζ και φυσικά πολλά video από τον φακό του cretadrive.gr Και μην ξεχνάτε, nothing is a straight line….
King of Europe – DRIFT Series στην Κρήτη και το Ηράκλειο…
Έγινε της Ιαπωνίας, αλλά και της Γερμανίας χθες και σήμερα στο λιμάνι Ηρακλείου και οι μάχες συνεχίζονται απόψε…

Δημοσίευση:
Eπιμέλεια: