PARIS AUTOSHOW 2010: ΓΚΑΖΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ!!!

Το Athletic Drive στο 50ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι…

Μόλις  πριν από λίγες ημέρες, συγκεκριμένα την Κυριακή 17 Οκτωβρίου, ολοκληρώθηκε στην γαλλική πρωτεύουσα ένα από τα πιο σημαντικά events σον χώρο των τεσσάρων τροχών, το 50ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου. Το παρόν στην φετινή έκθεση έδωσαν μοντέλα για όλα τα γούστα, από τα πιο καθημερινά έως τα πιο «εξωτικά» και σπάνια. Με πρωταγωνιστές την οικονομική κρίση αλλά και τις οικολογικές ανησυχίες, ακόμα μεγαλύτερη φάνηκε να είναι φέτος η «στροφή» των κατασκευαστών στα υβριδικά αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ακόμα και αυτών που έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο την κατασκευή supercars. Πάντως, το γενικό συμπέρασμα από το 50ο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι είναι ότι η αγάπη για το αυτοκίνητο συνεχίζει να εμπνέει ακόμα τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κάτι άλλωστε που φαινόταν και από το πλατύ ζωγραφισμένο χαμόγελο στους απανταχού λάτρεις της οδήγησης και αυτοκίνησης που αποχωρούσαν από την Έκθεση στην πόλη του Φωτός. Μαζί τους και εμείς με ακόμα μεγαλύτερο χαμόγελο, μιας και δεν σου συμβαίνει καθημερινά κάτι τέτοιο, δηλαδή νωρίς το πρωί να βρίσκεσαι Αθήνα στο Ελ. Βενιζέλος και λίγες ώρες αργότερα στο Charles de Gaulle στο Παρίσι και να αναζητάς μεταφορικό μέσο για να πας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου, για μια γρήγορη ματιά, καθώς το σενάριο «διανυκτέρευσης στο Παρίσι» σε περίοδο οικονομικής κρίσης δεν υπήρχε. Καλά βέβαια ούτε το ταξίδι στο Παρίσι θα υπήρχε ούτως η άλλως, αν δεν το είχαμε κερδίσει σε κάποιο διαγωνισμό, η αγάπη μας για το αυτοκίνητο είναι μεγάλη και δεν το κρύβουμε, ακόμα μεγαλύτερη όμως είναι και η οικονομική κρίση… Αν εξαιρέσουμε την κατάσταση στην Ελλάδα, στις υπόλοιπες χώρες φαίνεται να υπάρχει μια γενικότερη ανάκαμψη, η οποία ωστόσο δεν είναι ακόμα αρκετή για να εξαλείψει τα σημάδια της κρίσης. Βέβαια, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ξεπεράσει τις επιπτώσεις της κρίσης και φαίνεται πως θα περάσουν αρκετά ακόμα χρόνια πριν φτάσει ξανά στα ανεβασμένα επίπεδα του 2007. Πάντως δεν υπάρχει πλέον στις διεθνείς εκθέσεις το παγωμένο κλίμα της Γενεύης του 2009, όπου δημοσιογράφοι και στελέχη εταιριών περιφερόταν σαν «φαντάσματα» σε μισοάδεια από αυτοκίνητα περίπτερα, αλλά δεν υπάρχει ακόμα και το κλίμα αφθονίας και αισιοδοξίας που υπήρχε παλιότερα. Το χαρακτηριστικό, λοιπόν, της φετινής έκθεσης στο Παρίσι ήταν το γεγονός ότι δεν έβλεπες τις προσπάθειες καινοτομίας και «ρήξης» με το παρελθόν με την ταυτόχρονη δημιουργία εναλλακτικών προτάσεων, που υπήρχαν σε κάθε έκθεση δίπλα στα «καθιερωμένα» καθημερινά μοντέλα. Τα νέα μοντέλα ήταν και πάλι αρκετά, αν και κάπως λιγότερα απ’ ότι στο παρελθόν, με το χαρακτηριστικό τους όμως να είναι ότι αποτελούν περισσότερο εξελίξεις των προηγούμενων σχεδιαστικά και τεχνολογικά, παρά προσπάθειες για κάτι εντελώς νέο. Είναι φυσικό, άλλωστε, σε μια εποχή πεσμένης ζήτησης και παραγωγής να μη διακινδυνεύουν οι εταιρείες την δημιουργία προτάσεων που θα μπορούσαν να δυσαρεστήσουν την παραδοσιακή πελατεία τους και να αποτύχουν εμπορικά, αλλά να βαδίζουν στο σίγουρο έδαφος της εξέλιξης των προϊόντων που είναι ήδη αποδεκτά και πετυχημένα. Φυσικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και πληθύνονται, κάποια ήδη αρχίζουν να διατίθενται στην αγορά, ιδιαίτερα σε χώρες που προσφέρουν κίνητρα σε αυτά. Σε αντίθεση με την «πράσινη» Ελλάδα του Γιώργου και της Τίνας, όπου η Mitsubishi αποφάσισε να μη φέρει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης iMiEV (που αρχίζει φέτος την ευρωπαϊκή του καριέρα), μια που θα επιβαρυνόταν με …φόρο πολυτελείας, ο οποίος θα έφτανε την ήδη (αναπόφευκτα) αυξημένη τιμή του κοντά στις 40.000 ευρώ! Ευτυχώς ο υπόλοιπος κόσμος προχωράει μπροστά!!!! Οι Citroen, Peugeot και Mitsubishi παρουσίασαν μεταξύ άλλων τρία ηλεκτροκίνητα μοντέλα πόλης που ακούν στα ονόματα C-zero, iOn και iMiev, ενώ η Μercedes λάνσαρε την επίσης ηλεκτροκίνητη Α-Class που θα βγει στην παραγωγή το 2011, σε λίγα όμως «κομμάτια». Στα χνάρια τους και η KIA με το ηλεκτροκίνητο και πραγματικά φουτουριστικό POP, που μέχρι τώρα είναι στην κατηγορία των πρωτότυπων μοντέλων. Aπό την πλευρά της, η Audi, είχε στις τάξεις της και το e-tron Spyder. To συγκεκριμένο μοντέλο φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα αλλά για τα… δύσκολα διαθέτει και ένα συμβατικό 3λιτρο μοτέρ. Η Honda “παρέταξε” την υβριδική έκδοση του Jazz η οποία, ελαφρώς ανασχεδιασμένη, αναμένεται και στην Ελλάδα το 2011. Την παράσταση έκλεψε φυσικά και η Ferrari SA Aperta που θα κατασκευαστεί σε μόλις 80 κομμάτια, ένα για κάθε έτος λειτουργίας του γνωστού σχεδιαστικού οίκου Pininfarina. Εντυπωσιακό και από… μελλοντική εποχή το νέο Land Rover Evoque, εκρηκτικές οι Maserati Gran Turismo MC Standale και Lotus Evora S. Στα πιο… καθημερινά τώρα, το ενδιαφέρον προκαλεί το νέο Ford Focus που παρουσιάστηκε σε διάφορες εκδόσεις, με κορυφαία την ST. To αγριεμένο Focus θα έχει 250 άλογα κάτω από το καπό του, που αναμένεται να του χαρίσουν εντυπωσιακές επιδόσεις. Το Audi A7 sportback παρά τις τέσσερις πόρτες του θα βγάζει έως 300 άλογα και απευθύνεται σε οικογενειάρχες με οικονομική άνεση και σπορ διαθέσεις, ίσως και κάποιες συγγένειες με τον «βενζινοπώλη της γειτονιάς». Εξαιρετικής ομορφιάς η BMW 6 – πρωτότυπο – που διαθέτει υψηλή τεχνολογία αλλά και παλιές αξίες της βαυαρικής φίρμας, όπως το στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό. Η παραγωγή του νέου μοντέλου αναμένεται για το 2011. Η Mercedes δίπλα στην A- Class είχε τη δεύτερη γενιά της CLS. Το μοντέλο αρχικά αναμένεται να εξοπλιστεί με δύο κινητήρια σύνολα, ενώ σε μια δεύτερη φάση θα υπάρξει και η έκδοση AMG. Ένα από τα αστέρια της έκθεσης -με την έννοια της προβολής- είναι και το Peugeot 508 το οποίο μπαίνει στα χωράφια των VW Passat και Ford Mondeo, με κύρια όπλα του την συμπαγή και μυώδη σχεδίαση αλλά και το εξαιρετικά ποιοτικό εσωτερικό του.  Στη γωνιά της Peugeot, ξεχωρίζει φυσικά και το concept car που ακούει στο όνομα SR1, ενώ στο περίπτερο της Citroen φαίνεται να υπάρχει διάχυτη μια ελπίδα για καλύτερες ημέρες, με τα νέα DS3 και DS4, τα οποία μοιάζουν να έχουν αυτό το «κάτι» που πάντα συγκινούσε τους οπαδούς της γαλλικής κουλτούρας στους τέσσερις τροχούς. Όπως σε κάθε παρόμοια έκθεση, έτσι και στο Παρίσι, συνειδητοποιείς, ξαφνικά, ότι, αν και η προσοχή σου μοιράζεται σε διάφορα μοντέλα, η καρδιά σου περιμένει πώς και πώς να στρίψει στην επόμενη γωνία, μήπως εκεί κρύβονται τα supercar των ονείρων σου. Όχι ότι το Audi A7 ή το νέο Ford Focus δεν έχουν το δικό τους ενδιαφέρον, αλλά όπως και να το κάνουμε τα φτερά της ξαναγεννημένης Gullwing της Mercedes, το θηριώδες Nissan 350Z και τα μαύρα «αλογάκια» της Ferrari, έχουν άλλη μαγεία και χάρη. Τέλος, για εγκυκλοπαιδικούς λόγους και μόνο να σας αναφέρω ότι η πρώτη ανάλογη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι το 1889, μόνο που τα εκθέματα ήταν… άμαξες. Το 1895 ήταν η πρώτη φορά που η «έκθεση» ήταν διεθνοποιημένη με τα εκθέματα να περιλαμβάνουν και οχήματα, ποδήλατα κλπ. Αν θέλετε και εσείς να πάρετε μια μικρή γεύση από τα όσα ζήσαμε, για 2ώρες περίπου, στο λαμπερό Σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι, μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο που ακολουθεί, από τον φακό του cretadrive.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook