Κορωνοϊός και Gaming: Θετικό πρόσημο;

Άτομα από το χώρο του gaming μιλούν στο athleticradio.gr για την πανδημία, σε τι βαθμό έχει επηρεαστεί η ζωή τους και η δουλειά τους.

Είναι γεγονός πως μία από τις πιο κερδοφόρες βιομηχανίες του κόσμου, όπως βέβαια και όλες οι υπόλοιπες, έχει επηρεαστεί βαθύτατα από την πανδημία την οποία αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα τους τελευταίους μήνες. Η βιομηχανία του gaming είναι μέσα σε αυτές, όμως κάτι το οποίο είναι σίγουρο, είναι πως δεν μπορεί να έχει επηρεαστεί στον ίδιο βαθμό όπως για παράδειγμα ο κινηματογράφος ή ο αθλητισμός.

Το θετικό για το gaming είναι πως οι δραστηριότητες που περιέχει, από τη δημιουργία ενός παιχνιδιού μέχρι και την κυκλοφορία ή και το τελικό του στάδιο, τη χρήση από τους gamers, δεν είναι απαραίτητη η επαφή με άλλα άτομα. Αυτό σημαίνει πως τα περισσότερα άτομα που ασχολούνται επαγγελματικά ή ακόμα και ως χόμπι με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια υπάρχει περίπτωση να μην έχουν πληγεί στον ίδιο βαθμό από τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας, τις καραντίνες σε διάφορα κράτη ή ακόμα και την τηλεργασία.

Με αφορμή την δεύτερη καραντίνα την οποία διανύουμε, ρωτήσαμε άτομα τα οποία έχουν άμεση σχέση με το gaming, είτε επαγγελματικά, είτε ερασιτεχνικά να μας πουν αν όντως μπορεί να μπει ένα θετικό πρόσημο στη σχέση κορωνοϊού και gaming.

Η γνώμη ενός Game Journalist

Μιλήσαμε με τον Δημήτρη Καρέτσο, ο οποίος βρίσκεται στην ομάδα του enternity.gr και είναι ανάμεσα στα άτομα τα οποία έχουν μία άμεση σχέση με το gaming. Δηλώνει «hardware maniac» και έχει αρκετά δυνατή παρουσία στο YouTube. Ο Δημήτρης μας είπε πως δεν θεωρεί ότι η πανδημία έχει ωφελήσει το gaming, κυρίως γιατί όπως λέει μπορεί σε βάθος χρόνου να κάνει κακό.

Πιο συγκεκριμένα, μας είπε:

«Δεν είμαι σίγουρος ότι έχει η καραντίνα θετική πλευρά όσον αφορά το gaming. Και αυτό γιατί το gaming είναι ένα χόμπι για τον περισσότερο κόσμο, μερικές ώρες χαλάρωσης από την καθημερινότητα.

 Όταν η καθημερινότητα σε βάζει να είσαι συνέχεια σπίτι χωρίς να το θέλεις, όσο και να θέλεις να παίξεις παιχνίδια, στο τέλος αυτό γίνεται καταναγκαστικό, γιατί δεν έχεις κάτι άλλο να κάνεις. Και είμαι σίγουρος ότι φέρνει κόπωση. Ναι, όλοι μας παίξαμε αβέρτα τις πρώτες μέρες, γιατί λες “ωω” τέλεια, περισσότερες ώρες για gaming. Αλλά νομίζω σε βάθος χρόνου κάνει κακό.»

Η γνώμη ενός Game Creator

Από την άλλη, άτομο το οποίο δημιουργεί παιχνίδια, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι ασχολείται επίσης επαγγελματικά με τον χώρο ως προγραμματιστής, μας είπε πως ουσιαστικά ο συγκεκριμένος κλάδος δεν πλήγηκε, λόγω της εργασίας από το σπίτι. Μιλήσαμε με τον δημιουργό του πολλά υποσχόμενου και εντυπωσιακού «The Shore», τον Άρη Δραγώνη.

Ένας game creator ο οποίος επίσης δραστηριοποιείται στη χώρα μας και την τελευταία περίοδο εργαζόταν μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη του τίτλου του. Όπως τόνισε, δεν επηρεάστηκε από το lockdown, καθώς μπορούσε να εργαστεί μέσω διαδικτύου.

Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Άρης Δραγώνης:

«Προσωπικά εγώ ως Άρης Δραγώνης και ως δημιουργός του The Shore, πιστεύω πως το πρώτο lockdown μας ωφέλησε αρκετά ώστε να μας δώσει όλο το χρόνο που χρειαζόμασταν για να βγάλουμε το demo μέσα στην πρώτη του εβδομάδα.

Εκμεταλλευτήκαμε πολύ το χρόνο που είχαμε κλεισμένοι στα σπίτια μας. Είχαμε ως όφελος να τελειώσουμε πολλά πράγματα και ταυτόχρονα έκανα άλλες freelance δουλειές μέσω ίντερνετ, οπότε ο κορωνοϊός δεν μας έριξε επαγγελματικά. Η μέρα μου και οι δουλειές μου ήταν γεμάτες.

Εγώ σαν game creator έτσι κι αλλιώς, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο δουλεύω από το σπίτι. Επίσης και τον προγραμματιστή ωφέλησε αρκετά το lockdown γιατί δεν είχε εξωτερικές δραστηριότητες, οπότε και ο ίδιος εκμεταλλεύτηκε τον χρόνο που του δόθηκε.»

Η γνώμη των «Casual Gamers»

Ένα πολύ βασικό και σημαντικό κομμάτι του gaming, εκτός από όλους τους επαγγελματίες είναι τα άτομα τα οποία το έχουν απλά ως ασχολία. Χωρίς κανένα οικονομικό όφελος. Οι λεγόμενοι «Casual Gamers». Σε αυτό το σκέλος, μιλήσαμε με διάφορα άτομα στα οποία να περνούν κομμάτια του ελεύθερου χρόνου τους με μία κονσόλα ή ένα PC.

Εκεί παρατηρήθηκαν διάφορες απόψεις, καθώς ναι μεν οι περισσότεροι είχαν περισσότερο χρόνο να ασχοληθούν με το χόμπι τους, με κάτι που τους αρέσει, όμως από την άλλη υπάρχουν και κάποια προβλήματα. Το κυριότερο πρόβλημα και παράπονο το οποίο μοιράστηκαν μαζί μας τα συγκεκριμένα άτομα είναι η αδυναμία κάποιων εταιριών να κυκλοφορήσουν τους τίτλους τους στην αρχική ημερομηνία που είχε ανακοινωθεί. Είναι γεγονός πως λόγω της τηλεργασίας πολλοί τίτλοι με τεράστιο μπάτζετ, οι οποίοι για να ολοκληρωθούν απαιτούν συλλογική δουλειά αλλά και στούντιο, έχουν καθυστερήσει αρκετές φορές να κυκλοφορήσουν τους τελευταίους μήνες.

Το πιο ισχυρό και πρόσφατο παράδειγμα είναι το Cyberpunk 2077, το οποίο είναι ένα παιχνίδι το οποίο έχει μεγάλο οικονομικό προϋπολογισμό και έχει καθυστερήσει ουκ ολίγες φορές.

Το Συμπέρασμα

Το μόνο σίγουρο είναι πως αυτή η κατάσταση με την πανδημία επηρεάζει πολύ κόσμο και με πολλούς τρόπους. Το συμπέρασμα είναι πως ο κάθε τομέας του gaming έχει πληγεί διαφορετικά και πως οι μόνοι που κατά κάποιον τρόπο ίσως να μην έχουν παρατηρήσει αλλαγές είναι όσοι ασχολούνται από χόμπι με το gaming.

Από εκεί και πέρα, σίγουρα όσοι ασχολούνται με τον τομέα του software (προγραμματιστές κτλ) που έχουν τη δυνατότητα εργασίας από το σπίτι έχουν επηρεαστεί λιγότερο αρνητικά, ενώ από την άλλη, άτομα που χρειάζεται να έχουν επαφή με άλλα άτομα ή ακόμα και να ταξιδεύουν, όπως οι δημοσιογράφοι ή και οι esports players βλέπουν διαφορετικά τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook