Απίστευτο deal! Πουλήθηκε η Wolt για αστρονομικό ποσό – Τόσα χρήματα δόθηκαν

Ένα deal που παραπέμπει σε άλλες εποχές έγινε με την εταιρία Wolt που πουλήθηκε για αστρονομικό ποσό.

Δείτε το ποσό στο newsme.gr.

Πολλές μεγάλες επιχειρηματικές κινήσεις γίνονται το τελευταίο διάστημα τόσο στη χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό.

Αυτή τη φορά ήταν η σειρά της Wolt να πουληθεί για ένα αστρονομικό ποσό που ζαλίζει όσους το ακούνε.

Για πολλοστή φορά το τελευταίο διάστημα μια εταιρεία διανομέων φαγητού –συνεργατική ή όχι, δεν είναι εκεί το θέμα, όσο θέμα είναι τα μεγέθη μιας νέας οικονομίας που δημιουργείται– απασχολεί τη δημόσια σφαίρα.

Wolt: Πόσο πουλήθηκε η εταιρία

Αυτή τη φορά δεν είναι η efood.gr, αλλά η Wolt, η οποία από μία δειλή διαδικτυακή προσπάθεια που ξεκίνησε πριν επτά χρόνια στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, ενώνοντας τον κόσμο των ντελίβερι με αυτόν των εφαρμογών των smart phones, έφτασε να πωλείται έναντι 7 δισ. ευρώ!

Αυτό είναι το ποσό που προσέφερε η αμερικανική εταιρεία διαχείρισης εφαρμογών παράδοσης προϊόντων DoorDash προκειμένου να αγοράσει τη φινλανδική Wolt Enterprises. Πρόκειται για ένα deal συνολικής αξίας 8,09 δισ. δολαρίων, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία διανομής τροφίμων στις ΗΠΑ προσπαθεί να αποκτήσει ένα προγεφύρωμα στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με «Τα Νέα», οι εταιρείες αυτές γνώρισαν μεγάλη επιτυχία λόγω των περιορισμών από την πανδημία, αλλά καθώς η οικονομία αρχίζει να ανοίγει ξανά, ο κλάδος βρίσκεται μπροστά σε εξαγορές και συγχωνεύσεις.

Οπως ανέφερε το Reuters, η συμφωνία της DoorDash για εξαγορά της Wolt είναι από τις μεγαλύτερες στον χώρο, μεγαλύτερη και από την εξαγορά από την Just Eat Takeaway.com έναντι 7,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων της αμερικανικής Grubhub.

Τι προσφέρει η εξαγορά της Wolt

Μέσω της Wolt, η αμερικανική εταιρεία μπαίνει δυναμικά σε 22 επιπλέον αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Σερβίας, της Κροατίας, της Δανίας, της Σουηδίας και της Ελλάδας, όπου επιχειρεί από το 2019. Με βάση τα στοιχεία που είχαν δημοσιοποιηθεί στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, η Wolt αριθμεί περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς πελάτες.

Από την πλευρά της, η DoorDash μέτρησε τον Σεπτέμβριο περισσότερα από 9 εκατομμύρια μέλη που χρησιμοποιούσαν τις υπηρεσίες της. «Η ένωση των δυνάμεων με τη Wolt θα μας επιτρέψει να επιταχύνουμε τη διεθνή ανάπτυξή μας, ενώ παράλληλα θα εστιάσουμε στις ΗΠΑ», δήλωσε η DoorDash.

Η συμφωνία αναμένεται να κλείσει οριστικά το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους… «Η DoorDash και η Wolt Enterprises ανακοίνωσαν σήμερα ότι έχουν συνάψει οριστική συμφωνία, με βάση την οποία η DoorDash θα εξαγοράσει τη Wolt με συναλλαγή που θα γίνει μόνο με ανταλλαγή μετοχών», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Wolt – efood: Η efood πήρε νέες επιχειρήσεις 

Στην εξαγορά της Kioskys, του δικτύου μικρής λιανικής που αναπτύσσει ο όμιλος Μούχαλη προχωρά η γερμανική Delivery Hero, μητρικής εταιρείας της πλατφόρμας διανομής φαγητού αλλά και εσχάτως ειδών σούπερ μάρκετ, e-food.gr.

Ειδικότερα, η Delivery Hero γνωστοποίησε την 1η Οκτωβρίου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την από 2 Σεπτεμβρίου συμφωνία αγοραπωλησίας σύμφωνα με την οποία θα αποκτήσει τον αποκλειστικό έλεγχο των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη.

Συγκεκριμένα, την εταιρεία Άλφα διανομές, την εταιρεία ΙΝΚΑΤ, την εταιρεία delivery.gr ΙΚΕ και την e-table.gr

Υπενθυμίζεται πως η e-food.gr είχε νωρίτερα προχωρήσει επίσης σε εξαγορές πλατφορμών εξυπηρέτησης διανομής φαγητού, όπως η deliveras.gr και η clickdelivery.gr, προχωρώντας σε άμεση μεγέθυνση της κρίσιμης μάζας και του μεριδίου της.

Η e-food.gr το 2020 παρουσίασε αύξηση πωλήσεων στα 64,488 εκατ. ευρώ από 43,171 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Η ενίσχυση στον κύκλο εργασιών έφερε αύξηση των εσόδων από προμήθειες κατά 13,4 εκατ. ευρώ στα 46,143 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών ανήλθαν στα 13,527 εκατ. ευρώ, 5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 21,39 εκατ. ευρώ, 27,2% περισσότερα από το 2019.Αντίστοιχα τα ταμειακά της διαθέσιμα ξεπέρασαν τα 40,84 εκατ. ευρώ από 28,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.

Ο κύκλος εργασιών της ΙΝΚΑΤ , που αναπτύσσει το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και το δίκτυο καταστημάτων Kiosky’s Convenience Stores- υποχώρησε το 2020 κατά 5,36% σε σχέση με το 2019 στα 54,888 εκατ. ευρώ, εμφάνισε ζημιές προ φόρων 718.589,84 ευρώ από κέρδη 259.315,68 ευρώ, καθαρές ζημίες μετά φόρων 637.544,59 ευρώ έναντι κερδών 67.040,74 ευρώ ενώ το απασχολούμενο προσωπικό της μειώθηκε στα 174 άτομα από 197 άτομα που ήταν το 2019.

efood: Νίκησαν οι εργαζόμενοι στη διαμάχη με την εταιρία

Μετατροπή όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία delivery ανακοίνωσε τα παρακάτω:

Μεταφέρουμε όλες τις υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προσλαμβάνοντας 2.016 εργαζόμενους στο efood με συμβάσεις αορίστου χρόνου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους.

Διατηρούμε τα διευρυμένα δικαιώματα και τις πρόσθετες παροχές που απολάμβαναν, όπως για παράδειγμα την ιδιωτική ασφάλιση.

Αναδιαμορφώνουμε τα κριτήρια αξιολόγησης τα οποία θα καθοριστούν και σε συνεργασία με τους διανομείς μας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση από το efood

Τις τελευταίες ημέρες πολλοί μίλησαν για εμάς χωρίς να γνωρίζουν την οικογένεια του efood.

Ακούσαμε όλες και όλους. Τα σωματεία εργαζομένων  και τα αιτήματά τους. Το διάλογο των πολιτικών κομμάτων. Τους ανθρώπους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις επικοινωνίες τους μαζί μας. Τους δημοσιογράφους. Και κυρίως τους εργαζόμενούς μας, που γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς μας και την καθημερινότητά μας.

Κάναμε αυτό που έχουμε ως υποχρέωση, γιατί είμαστε μια εταιρεία ανθρωποκεντρική.

Πολλές από τις κριτικές που ακούσαμε μας βοήθησαν στη λήψη των αποφάσεων που θα ανοίξουν το δρόμο για την περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών μας με μεγαλύτερη επένδυση στους ανθρώπους μας. Ακόμα και στις πιο ακραίες φωνές επιχειρήσαμε να βρούμε τα σημεία που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε.

Και τώρα ήρθε η ώρα των αποφάσεων και των πράξεων για εμάς.

Με βασικό γνώμονα τους ανθρώπους μας, την ποιότητα υπηρεσιών προς τους πελάτες μας  (καταναλωτές και επιχειρήσεις), και την εξέλιξή μας, λάβαμε τις εξής αποφάσεις :

  • Μεταφέρουμε όλες τις υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προσλαμβάνοντας 2.016 εργαζόμενους στο efood με συμβάσεις αορίστου χρόνου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους
  • Διατηρούμε τα διευρυμένα δικαιώματα και τις πρόσθετες παροχές που απολάμβαναν, όπως για παράδειγμα την ιδιωτική ασφάλιση
  • Αναδιαμορφώνουμε τα κριτήρια αξιολόγησης τα οποία θα καθοριστούν και σε συνεργασία με τους διανομείς μας

Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας μας πιστεύαμε ότι ο δρόμος της ανάπτυξης που έχουμε  επιλέξει μπορεί να επιτευχθεί  μέσα από την ομάδα μας. Είναι ο δρόμος που μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε τη σημερινή αγορά και να παραμένουμε η μεγαλύτερη και πρωτοπόρος εταιρεία σε αυτήν. Και αυτό το καταφέραμε επενδύοντας στους ανθρώπους μας. Παρέχοντας μια σειρά από ανταγωνιστικά κίνητρα, ξεπερνώντας κατά πολύ τις απαιτήσεις της εργατικής νομοθεσίας και την πρακτική ομοειδών εταιρειών: καλύτερες αποδοχές, πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, πρόσθετη ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό (κράνος, μπουφάν, κουτί,, κτλ), ακόμη και προστασία στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με κατάργηση βάρδιας, συνεχή εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης.

Προσφέρουμε παροχές, που δημιούργησαν τη βάση και για τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται και εισέρχονται στην ελληνική αγορά.

Μένουμε σταθεροί σε αυτές τις επιλογές και ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες της εποχής με όσες αλλαγές θεωρούμε απαραίτητες προκειμένου να συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε.

Η τεχνολογία είναι το εργαλείο μας. Οι άνθρωποί μας, η κινητήριος δύναμή μας. Αυτά έχουν επιτρέψει στην οικογένεια του efood να βρίσκεται καθημερινά, στα σπίτια όλων μας.

Το χρονικό πριν την ανακοίνωση

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω ανακοινώσεις, επήλθαν λίγες ημέρες μετά τον σάλο που προκλήθηκε από το μήνυμα της εταιρείας σε 115 διανομείς, το οποίο ερμηνεύθηκε ως «τελεσίγραφο» για την αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος σε συνεργασία freelancing, με την απειλή της απόλυσης.

Το κύμα αντιδράσεων είχε αρχικά οδηγήσει την εταιρεία σε μία ανακοίνωση, στην οποία έκανε λόγο για εσφαλμένη διατύπωση, ενώ στη συνέχεια προχώρησε σε αναδίπλωση. Το όλων θέμα, πάντως, άνοιξε μία μεγάλη συζήτηση για τα εργασιακά δικαιώματα των διανομέων και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται ώστε κάποιος να θεωρηθεί «ελεύθερος επαγγελματίας» ή «συνεργάτης» αντί για μισθωτός υπάλληλος.

Υπενθυμίζεται ότι για αύριο, Πέμπτη, είχε προγραμματιστεί 24ωρη απεργία στον κλάδο της διανομής, με βασικό αίτημα τη μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου. Μετά τη σημερινή εξέλιξη, ωστόσο, είναι άγνωστο τι θα γίνει με την κινητοποίηση.

Χθες, στο μεταξύ, εν μέσω των έντονων αντιδράσεων, η εταιρεία Rocket, ένας από τους νεότερους παίχτες στην ελληνική αγορά delivery, ανακοίνωσε ότι γίνεται η πρώτη υπηρεσία online παραγγελίας και διανομής φαγητού στην Ελλάδα που προχωρά σε υπογραφή συμβάσεων μισθωτής εργασίας αορίστου χρόνου με τους νέους διανομείς της αυτήν την εβδομάδα. Σκοπεύει δε, να ανοίξει έως και 500 νέες θέσεις εργασίας έως το τέλος του 2021.

Μάλιστα, ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, έσπευσε να επικροτήσει την απόφαση της Rocket, σχολιάζοντας ότι συνιστά την καλύτερη απάντηση στους μύθους για τον εργασιακό νόμο.

Πηγή: newsme.gr

 

© Πηγή: to10.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook