Αρχίζει η διαβούλευση για τα ταξί

Ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση για την απελευθέρωση στα ταξί, σε ένα μήνα το νομοσχέδιο, δείτε το νέο τοπίο στον κλάδο των ταξί…

Ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση για την απελευθέρωση στα ταξί, σε ένα μήνα το νομοσχέδιο, δείτε το νέο τοπίο στον κλάδο των ταξί… 

Ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση για τις διατάξεις του νόμου περί απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ιδιοκτητών ταξί.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης, το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί από τη Βουλή σε ένα μήνα, ενώ η διαβούλευση έχει ήδη αρχίσει.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου αναφορικά με τις κινητοποιήσεις που ανακοίνωσαν οι ιδιοκτήτες ταξί, ο αρμόδιος υπουργός απαντά ότι: «Στην απεργία του καλοκαιριού οι ιδιοκτήτες επιδείνωσαν τις σχέσεις τους με την κοινωνία. Αν θέλουν να συνεχίσουν, είναι δικαίωμά τους».

Για δημιουργία καρτέλ, έκανε λόγο ο γραμματέας συνδικαλιστικού της ΝΔ κ. Μανώλης.

Πιο συγκεκριμένα, από την ενημέρωση που έκανε ο υπουργός προκύπτουν τα εξής πρώτα επίσημα στοιχεία σχετικά με το τι θα ισχύσει στον κλάδο των ταξί με την ψήφιση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση:

– Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών Ταξί (ΑΠΥ) δεν είναι ίδια με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

– Οι έχοντες σήμερα άδεια ταξί θα πρέπει να επιλέξουν σε διάστημα τριών ετών τι θα κάνουν, αν δηλαδή θα ενταχθούν σε κάποια εταιρία. Για να αποκτήσουν τη νέα άδεια θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά, αλλά δεν θα καταβάλουν το παράβολο.

– Το σχέδιο νόμου αναρτάται σήμερα στο διαδίκτυο για περίπου μια εβδομάδα και θα ακολουθήσει διαβούλευση, καθώς και συζήτηση με τους βουλευτές και τα κόμματα, εφόσον το επιθυμούν.

– Το σχέδιο νόμου θα περάσει και πάλι από το υπουργικό Συμβούλιο στη διαδικασία της δεύτερης ανάγνωσης και σε περίπου ένα μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή. Στη χτεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου το νομοσχέδιο εγκρίθηκε ομόφωνα.

– Το ύψος του παράβολου για την απόκτηση ΑΠΥ θα διαμορφωθεί σε ένα σταθερό ύψος και θα καθοριστεί αφού ληφθούν οι προτάσεις όλων των φορέων. Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι το παράβολο για την απόκτηση ΑΠΥ κυμαίνεται από 15 έως 40 χιλιάδες ευρώ, για άδεια μοτοταξί 5 – 10 χιλιάδες ευρώ.

– Με την ψήφιση του νομοσχεδίου θα έρθει και μείωση του κομίστρου, το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με σχετικές αποφάσεις των αρμοδίων υπουργείων. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για μείωση της τάξης του 10 με 20%.

– Θα υπάρξει νέο καθεστώς φορολόγησης των ταξί, που θα καθοριστεί στο πλαίσιο του φορολογικού νομοσχεδίου.

– Οι υφιστάμενοι οδηγοί ταξί, μπορούν να μπουν στο ΕΣΠΑ ώστε να χρηματοδοτηθούν για την απόκτηση ΑΠΥ.

– Τα νέα ταξί θα έχουν νέα μορφή, στην όψη του οχήματος θα κυριαρχούν το κίτρινο και το μπλε χρώμα, θα φέρουν μεγαλύτερη ενδεικτική πινακίδα και θα είναι εφοδιασμένα με τηλεόραση και σύνδεση στο διαδίκτυο.

Τέλος, θα συσταθεί μια ειδική επιτροπή που θα καταγράφει τα δεδομένα, θα κάνει προτάσεις και θα ελέγχει την αγορά, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της καρτελοποίησης, οπότε θα πρέπει να επέμβει η επιτροπή ανταγωνισμού.

Επιπλέον, το νομοσχέδιο προβλέπει άνοιγμα της αγοράς των οχημάτων Ειδικής Μίσθωσης, τα οποία θα λειτουργούν σε πανελλαδική βάση μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου με ελεύθερο, προσυμφωνημένο κόμιστρο, αλλά δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο ή τις πιάτσες.

Τα νέα ταξί θα έχουν έδρα τον καλλικρατικό δήμο, την περιφέρεια Αττικής για την πρωτεύουσα και τη νομαρχιακή ενότητα Θεσσαλονίκης για την συμπρωτεύουσα. Τα ειδικής μίσθωσης οχήματα θα έχουν δικαίωμα κυκλοφορίας σε όλη την χώρα.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook