Εκπομπές CO2 στα 95g/km!!!Ωχ, τι μας περιμένει;

Πρόταση για μείωση των καυσαερίων από το Ευρωκοινοβούλιο…

Πρόταση για μείωση των καυσαερίων από το Ευρωκοινοβούλιο…

Την περαιτέρω μείωση των ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των επιβατικών οχημάτων νέας γενιάς μέχρι το 2020 ενέκρινε η Επιτροπή Περιβάλλοντος του ΕΚ.

Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της πρότασης που αναλύει τους τρόπους μείωσης των εκπομπών CO2 σε 95gCO2/km μέχρι το 2020.

Το επιτρεπόμενο όριο διοξειδίου του άνθρακα σήμερα είναι στα 160gCO2/km και βαίνει μειούμενο κάθε χρόνο. Έως το 2050, οι εκπομπές των οδικών μεταφορών θα πρέπει να έχουν μειωθεί στο μισό.

Η πρόταση που εγκρίθηκε δίνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες κίνητρα έτσι ώστε να προχωρήσουν στην κατασκευή αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών.

Συγκεκριμένα, εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν αυτοκίνητα με παραγόμενες εκπομπές χαμηλότερες από τις απαιτούμενες σε ετήσια βάση, τότε θα κερδίζουν πόντους.

Σε περίπτωση που κάποια αυτοκινητοβιομηχανία ξεπεράσει το απαιτούμενο ετήσιο όριο εκπομπών, έχει τη δυνατότητα να κάνει χρήση των πόντων που έχει κερδίσει τις προηγούμενες χρονιές. Αυτό το σύστημα θα ισχύει μέχρι το 2020.

Σε περίπτωση που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να φτάσουν τον στόχο των 95gCO2/km το 2020, τότε για κάθε γραμμάριο ανά χιλιόμετρο (g/km) εκπομπών παραπάνω πάνω από το επιτρεπτό όριο θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Σημειώνεται ότι το ένα πέμπτο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη προέρχεται από τα αυτοκίνητα και μεταξύ του 1990 και 2008 η ρύπανση μόνο από τις οδικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 26%.

Η δική μας άποψη είναι ότι για να λειτουργήσει όλο αυτό θα πρέπει να δοθούν και τα ανάλογα κίνητρα στους πολίτες ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Βέβαια σε χώρες όπως την Ελλάδα μην περιμένετε ότι οι κυβερνήτες δεν θα επιβάλλουν ακόμα πιο σκληρή φορολογία με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας να σταματήσουν να κινούνται άρα και να ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα.

Επίσης όλα αυτά θα πρέπει να λειτουργήσουν και με την ανάλογη αναβάθμιση των αστικών μεταφορών και δεν συζητάμε μόνο για την Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και για τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της χώρας μας.

Την ίδια στιγμή θα πρέπει να εξεταστούν και τα 4/5 των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, δηλαδή οι παράγοντες που δεν έχουν σχέση με το αυτοκίνητο. Μήπως και σε αυτούς τους τομείς να εφαρμοστούν δραστικότερα μέτρα;

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook