Επανέρχεται ο φόρος πολυτελείας

Επανέρχεται ο φόρος πολυτελείας για μεγάλου κυβισμού ΙΧ, τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες τους;

Επανέρχεται ο φόρος πολυτελείας για μεγάλου κυβισμού ΙΧ, τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες τους;

Στουρνάρας: Μας λείπουν λεφτά παιδιά, τι θα κάνουμε;

Οικονομικό Επιτελείο: Τι να κάνουμε; Τι να κάνουμε;

Στουρνάρας: Α θα χτυπήσουμε και πάλι το αυτοκίνητο, ε και λίγο τους σκαφάτους!!!

Και κάπως έτσι λοιπόν μετά από πολύ σκέψη και σίγουρα αρκετό σχεδιασμό, που δεν πήρε πάνω από μια νύχτα το υπουργείο Οικονομικών κατέληξε και πάλι να χτυπάει την ίδια γνωστή χρυσή αγελάδα… το αυτοκίνητο!!! Βέβαια για το “ξεκάρφωμα” της κοινωνίας θα χτυπήσουν το “πολυτελές” αυτοκίνητο, ε και λίγο όσους έχουν πισίνα και σκάφος…

Συμπέρασμα; Για την περίπτωση του αυτοκινήτου, αυτό που θα συμβεί είναι ότι θα γεμίσουν και πάλι οι μάντρες αυτοκινήτων με πολυτελή ΙΧ, μιας και από φέτος και όχι από το 2014 ο φόρος «πολυτελούς διαβίωσης» σε αυτοκίνητα άνω των 1929 κυβικών.

Αρχικά στελέχη του υπουργείου Οικονομικών συνέδεαν την επαναφορά του φόρου πολυτελείας ένα χρόνο νωρίτερα με την αποδοχή εκ μέρους της τρόικας του ελληνικού αιτήματος για μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% στο 13%. Ωστόσο ο φόρος «πολυτελούς διαβίωσης» αποσυνδέθηκε από την πιθανή μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση για την οποία αναμένεται η απάντηση της Τρόικα εντός της εβδομάδας.

Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού; 

Ο νέος φόρος όσον αφορά τα αυτοκίνητα θα επιβαρύνει ιδιοκτήτες Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού και ηλικίας ως 10 ετών. Επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης, βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο.

Ο φόρος θα επιβληθεί με συντελεστή 5% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για επιβατικά αυτοκίνητα από 1.929 ως και 2.500 κυβικά εκατοστά, συντελεστής που αυξάνεται στο 10% για αυτοκίνητα πάνω από 2.500 κυβικά.

Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται:

– τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα καθώς και

– τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αναπήρων που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Με αυτά τα δεδομένα, ιδιοκτήτης καινούριου επιβατικού 1.929 κ.εκ. για το οποίο η ετήσια αντικειμενική δαπάνη είναι 8.374 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 418,7 ευρώ τον χρόνο μέχρι το αυτοκίνητό του να συμπληρώσει δεκαετία. Στα 2.000 κυβικά ο ετήσιος φόρος αυξάνεται σε 440 ευρώ και για 2.500 κυβικά θα φθάνει στα 665 ευρώ!!!

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook