Το Citroen DS3 στο WRC

Η Citroen παρουσίασε στο Παρίσι το νέο της όπλο για το WRC

Μετά από 5 τίτλους κατασκευαστών και έξι τίτλους οδηγών-συνοδηγών με τους Sebastian Loeb και Daniel Elena, η Citroen στοχεύει μάλλον να συνεχίσει την κυριαρχία της στο WRC, αυτή την φορά όμως με ένα νέο, όμορφο και μάλλον εξίσου πανίσχυρο «όπλο»… Λίγα χιλιόμετρα μακριά από την πόλη του Στρασβούργου, όπου ο Sebastian Loeb εξασφάλιζε με άνεση τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο του και συγκεκριμένα στην πόλη του Φωτός, το Παρίσι, η Citroen παρουσίαζε το αυτοκίνητο το οποίο θα αποτελέσει το νέο όπλο του Αλσατού από την νέα χρονιά, το Citroen DS3 WRC. Το Citroen DS3 WRC έρχεται να αντικαταστήσει δύο εξίσου εντυπωσιακά και κυρίως άκρως αποτελεσματικά αυτοκίνητα, όπως το Citroen Xsara, με το οποίο ουσιαστικά ξεκίνησε η «δυναστεία» της γαλλικής φίρμας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, αλλά και το Citroen C4 με το οποίο οι Γάλλοι «απογειώθηκαν»… Ωστόσο, το WRC περνάει σε μια νέα «φάση» από το 2011, κυρίως λόγω των νέων κανονισμών, ενώ ίσως και ο νέος ανταγωνισμός -βλέπε Mini-  να παίξει τον δικό του ρόλο στην «αναγέννηση του σπορ, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι και η Ford δεν έχει ετοιμάσει τις δικές της «δυνατές» απαντήσεις που ακούν στο Fiesta RS… Έτσι, το Citroen DS3 WRC αναμένεται να πέσει αμέσως σε βαθιά και δύσκολα νερά και σε λιγότερο από ένα χρόνο θα γνωρίζουμε αν τελικά τα κατάφερε να βγει στην επιφάνεια με νίκες και ένα ακόμα πρωτάθλημα τόσο για τους Γάλλους κατασκευαστές, όσο και για τον ακόμα «διψασμένο» και μάλλον «ανικανοποίητο» Sebastian Loeb… Για να δούμε όμως λίγο και το προφίλ του νέου όπλου των Γάλλων… Το «πολιτικό» DS3 παρουσιάζει από μόνο του εξαιρετικό ενδιαφέρον, όταν όμως φορέσει και την αγωνιστική του ενδυμασία, τότε ένα πράγμα θέλεις να κάνεις…. Να κάθεσαι και να το θαυμάζεις με τις ώρες φυσικά!!! Φουσκωμένα από την κακία τους φτερά και νέοι αεροδυναμικοί προφυλακτήρες με φορά προς τα πίσω, ενώ η συνολικά αγριεμένη εικόνα του DS3 WRC ολοκληρώνεται άψογα με την πίσω πτέρυγα, η οποία βάζει μια ξεκάθαρη αγωνιστική υπογραφή και δημιουργεί μια σαφώς WRC εικόνα σε ένα αυτοκίνητο, το οποίο με την απλή «πολιτική» του ενδυμασία είναι τόσο trendy, όσο και μερικά από τα καλλίγραμμα μοντέλα που κυκλοφορούν σε γνωστά στέκια της Αθήνας και των προαστίων -Βόρειων κυρίως- χωρίς να αφήνουμε και την παραλιακή στην απέξω…   Ας επαναφέρουμε όμως την συζήτηση σε αντρικά δεδομένα και ας μελετήσουμε νούμερα, επιδόσεις και φυσικά το τι κρύβεται κάτω από το καπό του DS3 WRC. Η καρδιά του νέου WRC όπλου της Citroen θα είναι ένας υπέρ-τροφοδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας 1.6λίτρων με απόδοση 305 αγριεμένων ίππων και ροπές που αγγίζουν τα 35κιλά και έρχονται στις 3250σ.α.λ. . Το πανίσχυρο αυτό μοτέρ, του οποίου η εξέλιξη έγινε με την φροντίδα της Citroen Racing, υπέστη αρκετές και εξοντωτικές δοκιμές στο δυναμόμετρο πριν να τοποθετηθεί στο DS3 WRC, μιας και σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς κάθε κινητήρας θα πρέπει να βγάζει 6 αγώνες. Παράλληλα, ο νέος κινητήρας θα συνοδεύεται με ένα σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο θα μεταδίδει την κίνηση και στους δύο άξονες. Το κεντρικό διαφορικό, χάρις των νέων κανονισμών, θα απουσιάζει γεγονός που θα κάνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο των πληρωμάτων, κάτι που ήταν όμως και το ζητούμενο στην νέα εποχή. Να θυμίσουμε ότι η ύπαρξη κεντρικού διαφορικού σε συνδυασμό με υδραυλικό χειρόφρενο δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να αποσυμπλέξει τον πίσω άξονα… Τα πληρώματα των Sebastian Loeb-Daniel Elena και Sebastian Ogier-Julien Ingrassia είναι τα δύο πληρώματα που έχουν επιβεβαιωθεί για το πρωτάθλημα του 2011, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει  στις 10 Φεβρουαρίου, με το Ράλι Σουηδίας. Μέχρι όμως να δούμε την προσπάθεια του DS3 WRC στην Σουηδία, μπορούμε να το απολαύσουμε και στο βίντεο που ακολουθεί… Citroën Racing reveals the DS3 WRC Δείτε και τον ανταγωνιστή του DS3 WRC, το Ford Fiesta RS WRC, στο σχετικό άρθρο

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook