Μιας και σας έχουμε ήδη παρουσιάσει το «όπλο» των Γάλλων της Citroen για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το Citroen DS3, δεν γινόταν να μην σας παρουσιάσουμε και το αντίστοιχο όπλο της Ford, το νέο Ford Fiesta RS WRC… Το Ford Focus RS WRC μας αποχαιρετά, με αρκετές μεγάλες επιτυχίες και δόξες, αφήνοντας στην θέση του ένα εξίσου δυνατό, άξιο και μάλλον πολλά υποσχόμενο αντικαταστάτη, το νέο Fiesta RS WRC, με το οποίο οι άνθρωποι της «μπλε ομάδας» θέλουν να επιστρέψουν στις παλιές καλές εποχές. Αξίζει να θυμίσουμε ότι το Focus RS WRC έφερε στην Ford παγκόσμιους τίτλους το 2006 και 2007, ενώ μόλις τον Μάιο που μας πέρασε και συγκεκριμένα στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας χάρισε στην «μπλε ομάδα» την 75η νίκη της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Ας γνωρίσουμε όμως και το νέο όπλο της Ford, το Fiesta RS WRC, με το οποίο οι οδηγοί της μπλε ομάδας, Mikko Hirvonen και Jari-Matti Latvala, σίγουρα ευελπιστούν να ανέβουν σε πολλά βάθρα στο πρωτάθλημα του 2011, που ξεκινά στις 10-13 Φεβρουάριου με το Ράλι Σουηδίας…
Το νέο rallycar της Ford έχει ως βάση του το Fiesta S2000, από το οποίο οι μηχανικοί του αγωνιστικού τμήματος της Ford παρέα με τους συναδέλφους τους της M-Sport , εμπνεύστηκαν για να κατασκευάσουν και να εξελίξουν το νέο όπλο της Ford στο WRC. Οπτικά βέβαια οι διαφορές του Fiesta RS WRC με το Fiesta S2000 είναι πολλές, όμως ακόμα περισσότερες είναι αυτές που κρύβονται κάτω από το αμάξωμα του. Η κυριότερη από αυτές είναι φυσικά ο κινητήρας, ο οποίος στην περίπτωση του Fiesta RS WRC είναι ένα μοτέρ άμεσου ψεκασμού με τεχνολογία ecoboost, υπέρ-τροφοδότηση και χωρητικότητα 1,6λίτρων.
Περισσότερα τεχνικά στοιχεία καθώς και τα «καυτά» νούμερα των επιδόσεων του νέου όπλου της Ford, επισήμως δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, ωστόσο σύμφωνα με τις πρώτες φήμες η απόδοση του Fiesta RS WRC αναμένεται να ξεπερνά τους 300ίππους. Είναι όμως αρκετοί για να χτυπήσουν τον εξίσου «καυτό» ανταγωνισμό των Γάλλων και του DS3 WRC αλλά και του φρέσκου WRC δημιουργήματος από την Mini;
Οι απαντήσεις φυσικά και δοθούν μέσα στις ειδικές διαδρομές και τα Ράλι του 2011, προς το παρόν όμως μπορούμε να αρκεστούμε στην λάμψη του Fiesta RS WRC, από την επίσημη παρουσίαση του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, με την βοήθεια του βίντεο που ακολουθεί… Τα βλέμματα που συγκέντρωσε στην Πόλη του φωτός το Fiesta RS WRC, πέρα από τα φλας της δημοσιότητας, ήταν σίγουρα πολλά και όπως όλα δείχνουν η Ford θα επενδύσει αρκετά στο νέο της όπλο. Πρώτον διότι θέλει να γυρίσει στις νίκες και στις πρωτιές του WRC και δεύτερον διότι επιθυμεί φυσικά να «σπρώξει» εμπορικά ακόμα περισσότερο το ήδη επιτυχημένο σε πωλήσεις «πολιτικό» της Fiesta. Οι αγώνες άλλωστε πέρα του ότι αποτελούν ιδανικό τρόπο προβολής και προώθησης, ουσιαστικά είναι και το πεδίο εξέλιξης των νέων τεχνολογιών, οι οποίες στην συνέχεια περνούν και στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Αυτοί ήταν και οι λόγοι που το αγωνιστικό «όπλο» της Ford έχει ήδη διανύσει αρκετά χιλιόμετρα εντατικών δοκιμών, συγκεκριμένα έχει «γράψει» 3000 χιλιόμετρα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν γίνει σε χωμάτινες διαδρομές, τόσο επί αγγλικού, όσο και επί γαλλικού εδάφους. Βέβαια, το μεγαλύτερος μέρος των δοκιμών αυτών έγιναν όχι με τον νέο 1600άρη ecoboost κινητήρα αλλά με τον 2λιτρο κινητήρα του Focus.
Το πρώτο μεγάλο test με τον φρέσκο 1600άρη ecoboost κινητήρα, ο οποίος ακολουθεί πιστά και τους νέους κανονισμούς, πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στα χώματα της Ισπανίας με την βοήθεια φυσικά και των Hirvonen και Latvala.
Τέλος, να θυμίσουμε ότι το επίσημο αγωνιστικό ντεμπούτο του Fiesta RS WRC θα γίνει το τριήμερο 10-13 Φεβρουαρίου, στα πλαίσια διεξαγωγής του πρώτου αγώνα WRC για το 2011, που είναι το Ράλι Σουηδίας…
Ford Fiesta RS WRC
Το νέο όπλο της Ford για το WRC λάμπει στο Παρίσι – video

Δημοσίευση:
Eπιμέλεια: