Μια καλή πατέντα για τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού

Η νόμιμη πατέντα “φοροαποφυγής” για τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού…

Η νόμιμη πατέντα “φοροαποφυγής” για τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού… 

Μια πρωτότυπη αλλά νόμιμη πατέντα για την αποφυγή του τσουχτερού τεκμηρίου διαβίωσης έχουν βρει χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ υψηλού κυβισμού.

Το κόλπο αυτό λοιπόν όπως αναφέρει η capital.gr έχει ως εξής… πηγαίνουν κάθε μήνα και καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους και έτσι δεν προκύπτει τεκμήριο διαβίωσης.

Το “κόλπο” λοιπόν όπως αποδεικνύουν και τα εκκαθαριστικά φαίνεται πως πιάνει μια χαρά, μιας και δεν τους έχει χρεωθεί ούτε το τεκμήριο του ΙΧ αλλά ούτε και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης που υπολογίζεται βάση του τεκμηρίου!!!

Σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία το τεκμήριο διαβίωσης υπολογίζεται με βάση τους μήνες που έχει ο φορολογούμενος το όχημα στην κατοχή του.

Το μυστικό βρίσκεται στην πρόβλεψη ότι «διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών λογίζεται ολόκληρος μήνας». Με άλλα λόγια αν κάποιος έχει σε έναν μήνα το ΙΧ στην κατοχή του λιγότερο από 15 ημέρες τότε δεν χρεώνεται τεκμήριο για το συγκεκριμένο μήνα.

Στην πράξη αυτό που κάνουν πολλοί φορολογούμενοι, όπως αναφέρει στο σχετικό ρεπορτάζ του το capital.gr, είναι να υποβάλλουν δήλωση ακινησίας στην εφορία με κατάθεση πινακίδων στις αρχές κάθε μήνα και να προχωρούν στην άρση της ακινησίας μετά τις 15 του μήνα. Άλλη πατέντα είναι ο φορολογούμενος να καταθέτει τις πινακίδες κυκλοφορίας κάθε Δευτέρα και να τις παραλαμβάνει και πάλι κάθε Παρασκευή.

Αυτά τα “κόλπα” βέβαια είναι λειτουργικά και νόμιμα για κάποιο αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται “ελαφρώς” και όχι για κάποιο όχημα που χρησιμοποιείται καθημερινά. Ενώ βέβαια σε κάθε περίπτωση καταδικάζουμε απόλυτα όσους εφαρμόζουν το παραπάνω “κόλπο” σε συνδυασμό με το κόλπο Λιάπη.

Το εντυπωσιακό είναι πάντως το άλλο “κόλπο” που σκέφτηκαν οι “επιστήμονες” του ΥΠΟΙΚ για να κλείσουν την σχετική… “τρύπα” που προέκυψε. Έτσι λοιπόν υπήρξε μια περίοδος που το υπουργείο Οικονομικών είχε εξετάσει την λύση του να επιβάλει τέλος ακινησίας.

Δηλαδή κάθε φορά που ο φορολογούμενος να κατέθετε τις πινακίδες να πλήρωνε ένα ποσό της τάξεως των 30 έως 50 ευρώ, όπως αναφέρει και το capital.gr, προκειμένου να αποθαρρυνθούν από την αλλεπάλληλη κατάθεση πινακίδων. Το μέτρο, ωστόσο, δεν προχώρησε λόγω των αντιδράσεων που εκδηλώθηκαν.

Να σημειωθεί ότι μπορεί οι φορολογούμενοι που εφαρμόζουν την παραπάνω πρακτική να γλιτώνουν το τεκμήριο και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης, ωστόσο δεν γλιτώνουν τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook