Ποια είναι τα 6 κόλπα που εφαρμόζουν τα κυκλώματα για την λαθραία διακίνηση βενζίνης;
Η κατάσταση με τη διακίνηση λαθραίων καυσίμων είναι γνωστή εδώ και χρόνια, ωστόσο οι επιτήδειοι συνεχώς βρίσκουν νέους τρόπους προκειμένου να εκμεταλλεύονται την απουσία ουσιαστικών ελέγχων και να κερδοσκοπούν σε βάρος του κράτους και των φορολογουμένων.
Το Έθνος αναφέρει τους έξι τρόπους λαθραίας διάθεσης βενζίνης, πετρελαίου κίνησης, θέρμανσης και ναυτιλιακών καυσίμων:
Ντίζελ κίνησης αντί για πετρέλαιο θέρμανσης
Είναι ένα νέο κόλπο που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι για να ξεπεράσουν το εμπόδιο της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης. Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνουν να αγοράζουν μείον 23% αφού ο ΦΠΑ εκπίπτει. Επίσης τη δαπάνη για την αγορά την περνούν και στα έξοδα της επιχείρησης, με διπλό όφελος.
Πετρέλαιο θέρμανσης αντί για ντίζελ κίνησης
Όταν ο ΕΦΚ του πρώτου καυσίμου ήταν χαμηλότερος από αυτόν του δευτέρου επιχειρήσεις και αγρότες και άλλοι λαθρέμποροι χρησιμοποιούσαν το πετρέλαιο θέρμανσης για την κίνηση των ΙΧ τους ή τη λειτουργία των μηχανημάτων τους.
Χρήση ναυτιλιακού καυσίμου
Το πετρέλαιο για τη ναυτιλία είναι αφορολόγητο. Η τιμή του είναι περίπου στη μισή από αυτή του ντίζελ κίνησης. Έτσι αντί να εφοδιάσουν τα πλοία στέλνουν το καύσιμο στη στεριά.
Εικονικές εξαγωγές
Οι επιτήδειοι φορτώνουν βυτιοφόρα ή δεξαμενόπλοια με προορισμό το εξωτερικό και στη συνέχεια φροντίζουν να σφραγίζονται τα παραστατικά στα τελωνεία εξαγωγής/εισαγωγής χωρίς το καύσιμο να φεύγει ποτέ έξω από τη χώρα. Στη συνέχεια τα διαθέτουν αφορολόγητα και κερδίζουν τους φόρους.
Νοθεία της βενζίνης
Νοθεύουν τη βενζίνη με χημικά προϊόντα όπως μεθανόλη, τολουόλη και διαλύτες.
«Πειραγμένες» αντλίες
Βενζινοπώλες «πείραζαν» το λογισμικό της αντλίας κλέβοντας τον πελάτη κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού ΙΧ, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να πληρώνουν για ποσότητες που δεν μπήκαν ποτέ στα ρεζερβουάρ των οχημάτων τους.
Δείτε και το σχετικό: Στο 1 δις ευρώ ετησίως κοστίζει η παράνομη διακίνηση καυσίμων
Τυχαίο πάντως το γεγονός ότι μετά από κάθε συνέντευξη τύπου εκπροσώπων των βενζινοπωλών κατά την οποία γίνεται αναφορά για εφαρμογή συστήματος εισροών – εκροών και στους “μεγάλους” κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας καυσίμων αμέσως μετά “σκάει” και ένα σχετικό δημοσίευμα με τα “κόλπα” που εφαρμόζουν οι “μικροί” κρίκοι της αλυσίδας δηλαδή οι πρατηριούχοι; Ο τέλειος αποπροσανατολισμός έτσι; Και ο λογαριασμός πάντα στον τελικό καταναλωτή… όλους εμάς τους πελάτες – οδηγούς…